۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
دو روز بعد از پایان مهلت شرکت‌های هواپیمایی درباره ممنوعیت فروش چارتری بلیت هواپیما در ۶ مسیر، رییس سازمان هواپیمایی از برخورد با شرکت‌های هواپیمایی متخلف خبر داد و گفت: فروش چارتری بلیت هواپیما در مسیرهای ممنوعه رصد می‌شود.

 

دو روز بعد از پایان مهلت شرکت‌های هواپیمایی درباره ممنوعیت فروش چارتری بلیت هواپیما در ۶ مسیر، رییس سازمان هواپیمایی از برخورد با شرکت‌های هواپیمایی متخلف خبر داد و گفت: فروش چارتری بلیت هواپیما در مسیرهای ممنوعه رصد می‌شود.

به گزارش ایرنا، یک سال پس از ابلاغ بخشنامه سازمان هواپیمایی برای حذف پروازهای چارتری از تهران به ۶ مقصد پرتقاضا، اول خرداد ماه امسال در تذکر دوباره دو هفته به شرکت‌های هواپیمایی مهلت داده شد تا تمام قراردادهای چارتری خود را ابطال و نتیجه را به مسافران اعلام کنند.

بر اساس بخشنامه ابلاغی سازمان هواپیمایی کشوری، فروش چارتری بلیت در مسیرهای تهران- مشهد، تهران- اصفهان، تهران- شیراز، تهران- اهواز، تهران- بندرعباس و تهران- تبریز از روز ۱۴ خرداد ممنوع شده است، اما بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا از فروش بلیت در این مسیرها، همچنان برخی چارترکنندگان به گران‌فروشی در این مسیرها ادامه می‌دهند.

در همین راستا، «محمد محمدی بخش» رییس سازمان هواپیمایی کشور امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، گفت: در ابلاغیه سازمان وضعیت برخورد با شرکت‌های هواپیمایی که قراردادهای چارتری خود را لغو نکرده باشند، توضیح داده شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه فرآیند بعد از تداوم تخلف فروش چارتری مشخص است، افزود: برخورد قانونی با تخلفات شرکت‌های هواپیمایی در حیطه اختیارات سازمان هواپیمایی است. فروش بلیت چارتری در مسیرهای ممنوع نیز از سوی سازمان رصد می‌شود.

سازمان هواپیمایی در این بخشنامه تذکر می‌دهد که در صورت ارائه هر گونه بلیت چارتری در مسیرهای یاد شده، مجوز پروازی آن شرکت در مسیرهای مذکور تعلیق می‌شود.

مدیرعامل یکی از شرکت‌های هواپیمایی پیش‌تر در گفت‌وگو با ایرنا گفته بود: ۹۵ درصد مسیرهایی هوایی در دست چارترکنندگان است، وقتی مسیری چارتری است، احتمال تاخیر افزایش خواهد داشت و حتی ممکن است چارترکننده تاخیر را به اطلاع مسافران نرساند. حتی مواردی بوده است که هزینه‌های استرداد بلیت هم از سوی چارترکننده پرداخت نشده است و مسافر در نهایت تمام این کم‌کاری‌ها و تخلفات را از چشم ایرلاین و شرکت هواپیمایی می‌بیند. این در حالی است که ایرلاین حتی اطلاعی از فروش و قیمت بلیت ندارد؛ شرکت‌های هواپیمایی هم از ترس اینکه مبادا دخل و خرجشان با هم جور نیاید به صورت سه‌ماهه یا سالانه مسیرهای پروازی را به چارترکنندگان می‌فروشند و نهایتاً این مسافر است که در زمان تاخیر و ابطال پرواز نمی‌داند حق خود را از کجا و چه کسی بگیرد؟

: اشتراک گذاری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
انتشار یافته:۰ | در انتظار بررسی:۰
* نظر:
ویژه ها
رهبر انقلاب در دیدار جمعی از علما، امامان جمعه و مدیران مدارس علمیه اهل سنت تاکید کردند:
موضوع «امت اسلامی» به هیچ وجه نباید فراموش شود
رهبر معظم انقلاب اسلامی، حفاظت از هویت گران‌سنگ «امت اسلامی» را ضروری خواندند و با تأکید بر اهمیت وحدت اسلامی و تلاش‌های بدخواهان برای مخدوش کردن آن، گفتند: موضوع «امت اسلامی» به هیچ وجه نباید فراموش شود.
بررسی نخستین کراس‌اور ایران خودرو
آیا ری را ارزش خرید دارد؟
ری را این کراس‌اوور کامپکت با هدف رقابت با محصولات وارداتی و مونتاژی طراحی و تولید شده و نمایانگر توانایی صنعت داخلی در بهبود کیفیت و فناوری است.
نخستین نشست خبری رئیس جمهور نهم
پزشکیان: چاره‌ای جز حل FATF نداریم
رئیس جمهور با بیان اینکه روزی که برای نشست خبری انتخاب شده خود به خود با نگاه ما همخوانی دارد، گفت: هفته وحدت و با آنچه که ما دنبال آن هستیم همخوانی دارد.
روز دوشنبه (۲۶ شهریورماه) هفدهمین جلسه حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلا ایران، برگزار می‌شود.
قیمت طلا در بازارهای جهانی باز هم افزایش یافت .