۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرد که فعلا برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد و فعلا بنزین گران نمی‌شود.

 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی اعلام کرد که فعلا برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد و فعلا بنزین گران نمی‌شود.

به گزارش زنگ اقتصاد، این مقام مسئول گفت: با توجه به وجود ناترازی بنزین در کشور اما فعلا هیچ واردات بنزینی نداشته ایم.

 علی اکبر نژاد علی در جمع اصحاب رسانه ضمن اشاره به سامان دهی کارت‌های سوخت که مدتی است آغاز شده است گفت: وزارت نفت مکلف است تا ۶ ماهه ابتدای سال کارت‌های هوشمند سوخت خودرو را ساماندهی کند به طوریکه صاحبان کارت سوخت از کارت شخصی برای سوخت گیری استفاده کنند.

وی ادامه داد: سامانه هوشمند سوخت از سال ۸۶ بر اساس اسمارت کارت ایجاد شده به این صورت که خودروها گروه بندی شدند و برای هر کدام کلاس و گروه خاصی در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به وضعیت کارت سوخت در نقاط مرزی گفت: تمام نقاط ایران دارای کارت سوخت هستند و چالشی که سالهای گذشته در رابطه با کارت سوخت بود امسال وجود ندارد.

لزوم سوخت‌گیری 90 درصد از خودروهای بنزین سوز با کارت شخصی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی خاطرنشان کرد: کارت‌های سوخت دو نوع است که یکی کارت سوخت شخصی و دیگری کارت سوخت اضطراری که در جایگاه‌ها وجود دارد.

نژاد علی در رابطه با چگونگی استفاده از کارت سوخت در سیستان و بلوچستان گفت: در سیستان و بلوچستان طرح کدینگ را فعال کردیم تا اهالی این استان تنها از کارت‌های خود استفاده کنند و در کنار آن کارت‌های اضطراری هم در نظر گرفته شد.

این مقام مسئول تصریح کرد:: قیمت بنزین علیرغم اینکه بارها مطرح شده هیچ برنامه از سوی دولت و مجلس برای افزایشش وجود ندارد اما باز عده‌ای دنبال شایعه افکنی هستند که همین جا دوباره تاکید می‌کنیم هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد.

نژاد علی اضافه کرد: بر اساس تکلیف قانونی که برعهده شرکت است ۹۰ درصد از خودروهای بنزین سوز باید با کارت شخصی خود سوخت گیری کنند. این سامان دهی برای این بود که متوجه شویم چه تعداد کارت در داخل جایگاه‌ها وجود دارد و برای استفاده از کارت سوخت شخصی فرهنگ سازی کنیم.

افزایش 20 درصدی مصرف بنزین در سال گذشته نسبت به 1400

وی در رابطه با واردات بنزین گفت: تا کنون واردات بنزین نداشتیم و بحثی که در رابطه ناترازی تولید و مصرف مطرح است ولی نیازی به واردات نداشتیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۲۰ درصد افزایش بنزین داشتیم به طوریکه هم اکنون روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر مصرف بنزین داریم.

به گفته نژاد علی برای کیفیت بنزین استاندارد وجود دارد که به شرکت‌های پالایشی ابلاغ شده و در صورتیکه استاندارد نباشد با خاطیان برخورد می‌شود.

: اشتراک گذاری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
انتشار یافته:۰ | در انتظار بررسی:۰
* نظر:
ویژه ها
رهبر انقلاب در دیدار جمعی از علما، امامان جمعه و مدیران مدارس علمیه اهل سنت تاکید کردند:
موضوع «امت اسلامی» به هیچ وجه نباید فراموش شود
رهبر معظم انقلاب اسلامی، حفاظت از هویت گران‌سنگ «امت اسلامی» را ضروری خواندند و با تأکید بر اهمیت وحدت اسلامی و تلاش‌های بدخواهان برای مخدوش کردن آن، گفتند: موضوع «امت اسلامی» به هیچ وجه نباید فراموش شود.
بررسی نخستین کراس‌اور ایران خودرو
آیا ری را ارزش خرید دارد؟
ری را این کراس‌اوور کامپکت با هدف رقابت با محصولات وارداتی و مونتاژی طراحی و تولید شده و نمایانگر توانایی صنعت داخلی در بهبود کیفیت و فناوری است.
نخستین نشست خبری رئیس جمهور نهم
پزشکیان: چاره‌ای جز حل FATF نداریم
رئیس جمهور با بیان اینکه روزی که برای نشست خبری انتخاب شده خود به خود با نگاه ما همخوانی دارد، گفت: هفته وحدت و با آنچه که ما دنبال آن هستیم همخوانی دارد.
روز دوشنبه (۲۶ شهریورماه) هفدهمین جلسه حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلا ایران، برگزار می‌شود.
قیمت طلا در بازارهای جهانی باز هم افزایش یافت .