۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
در نتیجه اقدامات به موقع استفاده از سیستم‌های جنگ الکترونیکی، دو پهپاد که سعی در حمله به کاخ کرملین داشتند، خنثی شدند.

کرملین اعلام کرد: در نتیجه اقدامات به موقع استفاده از سیستم‌های جنگ الکترونیکی، دو پهپاد که سعی در حمله به کاخ کرملین داشتند، خنثی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از اسپوتنیک، کرملین اعلام کرد این حمله پهپادی با هدف ترور ولادیمیر پوتین،‌ رئیس جمهوری روسیه بوده است.

هیچ تلفات و خساراتی در نتیجه این حمله پهپادی و سقوط بقایای این پهپاد در محوطه کرملین گزارش نشده است.

کاخ ریاست جمهوری روسیه همچنین اعلام کرد:‌ روسیه این حمله علیه کرملین را اقدام تروریستی برنامه ریزی شده می‌داند.

به دنبال وقوع این حادثه، سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که ممنوعیت استفاده از پهپادها در این شهر از امروز اجرایی می‌شود. او در تلگرام نوشت: تصمیم گرفتیم تا ممنوعیت استفاده از پهپادها در شهر مسکو را که از امروز اجرایی می‌شود، ارائه دهیم و موارد استثنا برای استفاده از پهپادها با تصمیم مقام‌هاست.

کرملین همچنین اعلام کرد: سه شنبه شب اوکراین تلاش کرد تا محل اقامت ریاست جمهوری روسیه را هدف حمله پهپادی قرار دهد که در نتیجه این اقدام تروریستی، پوتین آسیبی ندید. برنامه کاری پوتین تغییری نکرده و کمافی سابق ادامه دارد.

کرملین همچنین اعلام کرد: روسیه این حق را برای خود محفوظ می‌داند که اقدامی تلافی جویانه علیه تلاش‌های کی‌یف در حمله به کرملین انجام دهد.

اوکراین البته هرگونه ارتباط خود با حمله به کاخ کرملین با دو پهپاد را رد کرد.

رئیس مجلس دومای روسیه در واکنش به حمله پهپادی به کاخ کرملین گفت: «سیاستمداران غربی که به رژیم زلنسکی سلاح پمپاژ می‌کنند، همدست مستقیم فعالیت‌های تروریستی شده‌اند».

به گزارش ایسنا، «ویاچسلاو ولودین»، رئیس مجلس دومای روسیه ساعاتی پس از آنکه کاخ کرملین هدف حمله پهپادی قرار گرفت، هرگونه مذاکره با کی‌یف را رد کرد و مذاکره با رژیم کی‌یف غیرممکن است.

وی تصریح کرد: مذاکره با رژیم زلنسکی ممکن نیست، زیرا کی‌یف امنیت روسیه، اروپا و کل جهان را تهدید می کند.

ویاچسلاو ولودین افزود: سیاستمداران غربی که به رژیم زلنسکی سلاح پمپاژ می‌کنند، همدست مستقیم فعالیت‌های تروریستی شده‌اند.

در همین حال، نایب رئیس مجلس دومای روسیه گفت: ما خواستار استفاده از سلاح‌هایی خواهیم بود که قادر به نابودی رژیم تروریستی کی‌یف هستند.

نایب رئیس دومای روسیه اضافه کرد: اقدام تروریستی علیه رئیس جمهور پوتین، حمله به روسیه محسوب می‌شود.

این واکنش رئیس و نایب رئیس مجلس دومای روسیه در حالی است که دولت اوکراین هرگونه ارتباط خود با حمله به کاخ کرملین با دو پهپاد را رد کرد.

 

: اشتراک گذاری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
انتشار یافته:۰ | در انتظار بررسی:۰
* نظر:
ویژه ها
رهبر انقلاب در دیدار جمعی از علما، امامان جمعه و مدیران مدارس علمیه اهل سنت تاکید کردند:
موضوع «امت اسلامی» به هیچ وجه نباید فراموش شود
رهبر معظم انقلاب اسلامی، حفاظت از هویت گران‌سنگ «امت اسلامی» را ضروری خواندند و با تأکید بر اهمیت وحدت اسلامی و تلاش‌های بدخواهان برای مخدوش کردن آن، گفتند: موضوع «امت اسلامی» به هیچ وجه نباید فراموش شود.
بررسی نخستین کراس‌اور ایران خودرو
آیا ری را ارزش خرید دارد؟
ری را این کراس‌اوور کامپکت با هدف رقابت با محصولات وارداتی و مونتاژی طراحی و تولید شده و نمایانگر توانایی صنعت داخلی در بهبود کیفیت و فناوری است.
نخستین نشست خبری رئیس جمهور نهم
پزشکیان: چاره‌ای جز حل FATF نداریم
رئیس جمهور با بیان اینکه روزی که برای نشست خبری انتخاب شده خود به خود با نگاه ما همخوانی دارد، گفت: هفته وحدت و با آنچه که ما دنبال آن هستیم همخوانی دارد.
روز دوشنبه (۲۶ شهریورماه) هفدهمین جلسه حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلا ایران، برگزار می‌شود.
قیمت طلا در بازارهای جهانی باز هم افزایش یافت .