۱۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۵
معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت: این‌طور نیست که وقتی سایت‌ها را می‌بندیم خیالمان راحت باشد، زیرا آنها به هر ترفندی روی می‌آورند که بتوانند باز هم فعالیت کنند؛ با وجود این ما پیگیر بستن درگاه‌های مالی آنها هستیم.

فعالیت غیرقانونی سایت‌های مسدودشده فروش بلیت هواپیما

به‌دنبال اعلام افزایش ۲۹ درصدی قیمت بلیت هواپیما توسط سازمان هواپیمایی کشوری و مخالفت شرکت‌های هواپیمایی با این نرخ و درخواست برای افزایش بیشتر قیمت و گران‌فروشی آنها و رعایت نکردن حذف پروازهای چارتری در مسیرهای پرتردد، سازمان هواپیمایی از لغو مجوز برخی پروازی برخی شرکت هواپیمایی و همچنین چند شرکت خدمات مسافرت هوایی خبر داد.

همچنین روز گذشته و به‌دنبال رصد سایت‌های عرضه و فروش بلیت و گزارش شرکت‌های هواپیمایی و پیش از تمام شدن مهلت دو هفته‌ای، دامنه ۱۹ سایت فروش بلیت هواپیما به‌دلیل گرانفروشی بلیت هواپیما، با هماهنگی دستگاه قضایی مسدود شد.

در این راستا حسن خوشخو -معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری- در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه چرا سایت‌های فروش با وجود اینکه لغو مجوز شده‌اند، همچنان به فعالیت ادامه می‌دهند، گفت: سایت‌ها در فضای مجازی گاهی با تغییر آی‌پی یا ایجاد تغییر کوچکی در آدرس یا تغییر دامنه می‌توانند سایتشان را بالا بیاورند؛ به همین دلیل ما در گام بعدی به دنبال بستن درگاه مالی آنها هستیم که اینها مسدود شوند و نتوانند فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه بستن سایت‌های متخلف در فضای مجازی کمی پیچیده است، خاطرنشان کرد: اینطور نیست که وقتی سایت‌ها را می‌بندیم خیالمان راحت باشد، زیرا آنها به هر ترفندی روی می‌آورند که بتوانند باز هم فعالیت کنند؛ با وجود این ما پیگیر بستن درگاه‌های مالی آنها هستیم.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری پیش از این هم درباره نحو تعلیق برخی فروشندگان آنلاین بلیت هواپیما در صورت گران‌فروشی گفته بود: معمولا از زمانی که نامه به‌صورت رسمی ابلاغ می‌شود تا طی شدن فرآیند اداری، چند روز زمان می‌برد اما نهایتا باید فعالیت آن آژانس برای مدت زمانی که ذکر شده، متوقف شود.

در همین حال معاون دادستان تهران با بیان اینکه تا امروز ۴۰ سایت و شرکت خدمات مسافرتی شناسایی شده، گفت: ۱۱ سایت تا به الان مسدود شده و ۹ سایت را نیز تا پایان امروز مسدود خواهیم کرد.

عباس فرزادنیا با بیان اینکه تا به امروز قریب به ۴۰ سایت و شرکت خدمات مسافرتی شناسایی شدند، اظهار کرد: ۱۱ سایت را طی تشریفات قانونی مسدود و ۹ سایت را نیز ظرف مدت پایان امروز مسدود خواهیم کرد و کار شناسایی مدیران سایت‌ها و درگاه‌های مالی و بانکی آنها و… و همچنین میزان اموال برده شده و اموالی که از طریق نامشروع تحصیل شده است، ظرف ماه جاری تمام می‌شود و عملاً امر احضار قانون مدیران مربوطه جهت تفهیم اتهام کیفری آغاز خواهد شد.

وی افزود: این طرح و برنامه دادستانی تهران مقطعی نخواهد بود و مرتباً عملکرد زنجیره عرضه را زیر نظر داریم و جهت حفظ حقوق عامه و حمایت از مردم با هرگونه اقدام خلاف قانون برخورد خواهد شد.

فرزادنیا ادامه داد: شرکت‌های هواپیمای مکلف هستند بعد از فروش بلیط دستورالعمل حقوق مسافر را دقیقاً مراعات کنند و در صورت ابطال به پرواز و یا تأخیر در پروازها وظیفه خود را نسبت به مسافران طبق بندهای دستورالعمل انجام دهند.

معاون دادستان تهران با بیان اینکه تأخیرات و ابطال پروازها دقیقاً زیر ذره بین دادستانی قرار دارد، گفت: میزان تغییرات پروازی و ابطال‌ها مرتباً از ناحیه دادسرا به صورت ماهیانه به ایرلاین‌ها منعکس می‌شود و از شرکت‌های موفق در کاهش ابطال‌ها تقدیر شده و برای شرکت‌هایی که تأخیرات پروازی آن‌ها زیاد بوده است محدودیت‌های قانونی اعمال شده است.

: اشتراک گذاری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
انتشار یافته:۰ | در انتظار بررسی:۰
* نظر:
ویژه ها
قیمت طلا، سکه و ارز طی ۲۴ ساعت گذشته در بازار تهران تغییر کرد.
دولت کره جنوبی در تلاش است نرخ زاد و ولد در نسل جدید را افزایش دهد.سیاست‌های مبتنی بر یارانه سئول برای معکوس کردن کاهش نرخ تولد تلاش می‌کنند.
امروز (سه شنبه) شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات بازار سرمایه، بیش از ۱ هزار واحد کاهش یافت.
یکی از محصولات وارداتی تویوتا برای بازار ایران تویوتا هایلندر است که در دو تیپ Delux و Elite عرضه خواهد شد.
بنابر گفته مسئولان، سازمان بورس پیگیر برخورد با شرکت‌های مختلف در حوزه واریز سود سهام عدالت خواهد بود و در تلاش هستیم تا هر چه زودتر این سود وصول شود.