۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
تغییر قیمت بلیت هواپیما در ماه‌های گذشته به موضوع مهمی برای مسافران تبدیل شده و با توجه به مخالفت وزارت راه و شهرسازی با افزایش قیمت پیش از سال جدید، شرکت‌های هواپیمایی ملزم هستند قیمت‌های سابق را برای پروازها اعمال کنند.

 

تغییر قیمت بلیت هواپیما در ماه‌های گذشته به موضوع مهمی برای مسافران تبدیل شده و با توجه به مخالفت وزارت راه و شهرسازی با افزایش قیمت پیش از سال جدید، شرکت‌های هواپیمایی ملزم هستند قیمت‌های سابق را برای پروازها اعمال کنند.

به گزارش زنگ اقتصاد، با وجود اصرار شرکت‌های هواپیمایی به افزایش قیمت بلیت پرواز، در حالی که در دو ماه گذشته ایرلاین‌ها به آب و آتش زدند تا تغییری در قیمت‌ها رخ دهد، در نهایت وزیر راه و شهرسازی آب پاکی را روی دست ایرلاین‌ها ریخت و اعلام کرد که هیچگونه افزایش قیمتی برای تعطیلات نوروزی اتفاق نخواهد افتاد.

با وجود این؛ حتی در همین مدت هم برخی شرکت‌های هواپیمایی قیمت‌های خود را خودسرانه تا ۳۰ درصد هم افزایش دادند؛ هرچند که انجمن شرکت‌های هواپیمایی معتقد است این افزایش قیمت در شورای عالی هواپیمایی تصویب شده و قانونی است، اما سازمان هواپیمایی کشوری هم اگرچه با افزایش قیمت موافق است،   آن را ملزم به ابلاغ از سوی ستاد تنظیم بازار می‌داند.

به همین دلیل دادستانی هم در مقاطع مختلف به داستان ورود کرده و شرکت‌ها را ملزم کرد که قیمت‌ها را به قبل از افزایش برگردانده و وجه‌های اضافی دریافت‌شده را هم به مسافران بازگردانند، هرچند بازگرداندن این وجوه اضافه هم کشدار شد و به درازا کشید.  

اما سقف قیمتی در مسیرهای پروازی چقدر است؟ تیر ماه ۱۴۰۰ بود که شرکت‌های هواپیمایی اقدام به افزایش ۳۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی کردند هرچند همان زمان اعلام کرد که این اقدام غیرقانونی است و درنهایت آبان‌ماه،   قیمت بلیت پروازهای داخلی نسبت به آن چه که ایرلاین‌ها از ابتدای تیر ماه افزایش داده بودند حدود ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد تا از اول آذر ۱۴۰۰، نرخ‌های جدید اعمال شود و از آن پس تا کنون، مصوبه‌ای برای افزایش قیمت بلیت هواپیما صادر نشده است.

آخرین اعمال قیمتی که به‌صورت قانونی اعلام شده و سقف قیمت‌ها، در اینجا آمده است و البته سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده که مسافران در صورت مواجهه با قیمت‌های نامتعارف، به سازمان هواپیمایی کشوری مراجعه کرده و شکایت خود را اعلام کنند تا به این شکایات رسیدگی شود.

: اشتراک گذاری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
انتشار یافته:۰ | در انتظار بررسی:۰
* نظر:
ویژه ها
رهبر انقلاب در دیدار جمعی از علما، امامان جمعه و مدیران مدارس علمیه اهل سنت تاکید کردند:
موضوع «امت اسلامی» به هیچ وجه نباید فراموش شود
رهبر معظم انقلاب اسلامی، حفاظت از هویت گران‌سنگ «امت اسلامی» را ضروری خواندند و با تأکید بر اهمیت وحدت اسلامی و تلاش‌های بدخواهان برای مخدوش کردن آن، گفتند: موضوع «امت اسلامی» به هیچ وجه نباید فراموش شود.
بررسی نخستین کراس‌اور ایران خودرو
آیا ری را ارزش خرید دارد؟
ری را این کراس‌اوور کامپکت با هدف رقابت با محصولات وارداتی و مونتاژی طراحی و تولید شده و نمایانگر توانایی صنعت داخلی در بهبود کیفیت و فناوری است.
نخستین نشست خبری رئیس جمهور نهم
پزشکیان: چاره‌ای جز حل FATF نداریم
رئیس جمهور با بیان اینکه روزی که برای نشست خبری انتخاب شده خود به خود با نگاه ما همخوانی دارد، گفت: هفته وحدت و با آنچه که ما دنبال آن هستیم همخوانی دارد.
روز دوشنبه (۲۶ شهریورماه) هفدهمین جلسه حراج سکه در مرکز مبادله ارز و طلا ایران، برگزار می‌شود.
قیمت طلا در بازارهای جهانی باز هم افزایش یافت .