۳۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، گفت: فرایندی که در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، به متقاضیان حراج سکه تخصیص داده می‌شود به صورت روش حراج به اصطلاح «هلندی» است.

تمام آنچه که باید از روش خرید انواع سکه از مرکز مبادله بدانید

اصغر بالسینی با اشاره به نحوه و فرایند خرید سکه در حراج سکه از سوی این مرکز به تشریح جزئیات فرایند آن پرداخت.

به گزارش مهر، وی با اشاره به نحوه فرایند خرید سکه طلا از سوی این مرکز گفت: فرایندی که در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، به متقاضیان حراج سکه تخصیص داده می‌شود به صورت روش حراج به اصطلاح «هلندی» است و افرادی که متقاضی دریافت سکه هستند باید از طریق سامانه market.ice.ir فرآیند احراز هویت، واریز وجه و ثبت سفارش را انجام دهند. بر این اساس، متقاضیان باید در یک بازه زمانی سه ساعته (از زمان آغاز فرایند حراج) ثبت سفارش خود را از طریق سامانه مذکور، انجام دهند.

 

وی افزود: نکته مهم این است که قیمت‌گذاری و پیشنهاد قیمت از طریق متقاضی انجام می‌شود و بر اساس وضعیتی که در بازار سکه وجود دارد می‌تواند پیشنهاد قیمت خود را ثبت کرده و حداکثر پنج قطعه سکه از انواع ربع، نیم یا تمام سکه یا پنج قطعه از ترکیبی از این موارد را می‌تواند ثبت سفارش کند.

بالسینی، گفت: بر اساس بازه قیمتی مشخص شده، متقاضیانی که برنده حراج سکه هستند (بر اساس بالاترین قیمت تا پایین‌ترین قیمت) مشخص و بعد از اعلام نتیجه برندگان، نتیجه حراج از طریق سامانه و پیامک به برندگان ارسال می‌شود و این افراد پس از اعلام نتایج هفت روز کاری فرصت دارند تا سکه‌های خود را از طریق شعب بانکی مشخص شده در سامانه دریافت کنند.

: اشتراک گذاری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
انتشار یافته:۰ | در انتظار بررسی:۰
* نظر:
ویژه ها
قیمت طلا، سکه و ارز طی ۲۴ ساعت گذشته در بازار تهران تغییر کرد.
دولت کره جنوبی در تلاش است نرخ زاد و ولد در نسل جدید را افزایش دهد.سیاست‌های مبتنی بر یارانه سئول برای معکوس کردن کاهش نرخ تولد تلاش می‌کنند.
امروز (سه شنبه) شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات بازار سرمایه، بیش از ۱ هزار واحد کاهش یافت.
یکی از محصولات وارداتی تویوتا برای بازار ایران تویوتا هایلندر است که در دو تیپ Delux و Elite عرضه خواهد شد.
بنابر گفته مسئولان، سازمان بورس پیگیر برخورد با شرکت‌های مختلف در حوزه واریز سود سهام عدالت خواهد بود و در تلاش هستیم تا هر چه زودتر این سود وصول شود.