جلیل سالاری اظهار داشت: نرخ بنزین قانون و طبق تکلیف خواهد بود. نرخ بر اساس قانون بودجه و بر اساس سیاست دولت تعیین میشود، هیچگونه افزایش قیمت در دستور کار نیست فقط بحث مدیریت و جلوگیری از انحراف و قاچاق سوخت در دستور کار است.
به گزارش ایلنا، وی در نشست خبری با بیان اینکه در دولت سیزدهم در حوزه صنعت نفت ریل گزاری اتفاق افتاده است، ابراز امیدواری کرد که این رویه تداوم داشته باشد.
وی افزود: در گذشته چالشهایی در صنعت پالایش کشور داشتیم که نیاز بود ریل گزاری درست انجام شود. مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فراوردههای نفتی گفت: به دلیل شرایط کرونا و کاهش مصرف تعهدات صادرات ایجاد شده بود به طوری که ۷۴۴ میلیون لیتر تعهد صادرات بنزین از ۸ تا ۳۵ دلار در لیتر داشتیم.
وی تاکید کرد: ۲۱ کشتی بنزین تعهد فروش داشتیم که نیاز بود حل و فصل شود و از یک طرف منابع ۲۷ فقره صادرات به شرکتهای بدون پشتوانه برنگشته بود.
سالاری رقم تعهدات صادرات را ۳۵۸ میلیون دلار ذکر کرد و گفت: منابع ۵۸ کشتی برنگشته بود که این موضوع نیاز به پیگیری داشت.
سالاری درباره میزان توزیع بنزین سوپر در کشور اظهار داشت: تولید این سوخت به صورت محدود بوده مصرف کننده آن نیز محدود است در پالایشگاه شازند تولید بنزین سوپر داریم که عمدتا ناوگان هوایی آموزشی در اولویت توزیع قرار دارد.
وی ادامه داد: با نهایی شدن تعمیرات اساسی پالایشگاه شازند از ۱۸ اسفند تا اواسط فروردین و همچنین استفاده از کاتالیست امیدواریم بنزین سوپر به چرخه تولید سوخت کشور اضافه شود.
معاون وزیر نفت درباره بنزین سه نرخی گفت: نرخ بنزین قانون و طبق تکلیف خواهد بود. نرخ بر اساس قانون بودجه و بر اساس سیاست دولت تعیین میشود، هیچگونه افزایش قیمت در دستور کار نیست فقط بحث مدیریت و جلوگیری از انحراف و قاچاق سوخت در دستور کار است.
وی ادامه داد: با سیاست قیمت پایین موضوع اصلاح ساختار خودرو و به موازات آن طرح اسقاط خودرو دنبال میشود.
سالاری با بیان اینکه در حال حاضر خودروهای کشور ۳ برابر مصرف دارند، تصریح کرد: ۲۴ میلیون خودرویی که در کشور تردد میکنند حدود ۱۱۶ میلیون لیتر مصرف سوخت دارند و این با استاندارد دنیا تطابق ندارد و نیاز است که بهینه سازی مصرف سوخت مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: از جمله اقدامات وزارت نفت تنوع سبد سوخت است باید سی ان جی نیز در سبد سوخت قرار گیرد استفاده از خودروی برقی هم در قانون آمده که در راستای ایجاد تنوع در توزیع سوخت است.
وی بیان داشت: باید اقداماتی صورت گیرد که تمام بار پالایشگاه در تولید نباشد باید بخشی از تولیدات به سمت زنجیره ارزش برود، سیاستها باید به سمت سودمحوری برود.
مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی درباره واردات بنزین نیز گفت: در شرایط خاص و تعمیرات نیاز به واردات است که از مسیر تهاتر و سواپ انجام میشود.
وی ادامه داد: امسال منابعی در بودجه برای واردات پیش بینی شده وقتی ۱.۵ میلیون خودرو اضافه میشود اسقاط نیز باید صورت گیرد و این تعداد خودرو ۵ میلیون لیتر به مصرف بنزین اضافه میکند.
سالاری با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف، گفت: اسقاط و بهینه سازی سوخت نیز باید در دستور مار قرار گیرد و کماکان موضوع ناترازی مدیریت شود.
- ۱تمام آنچه که باید از روش خرید انواع سکه از مرکز مبادله بدانید
- ۲کاهش قیمت طلا و سکه در بازار
- ۳ردمی نوت ۱۳ چند؟
- ۴مجلس نباید منشاء تشنج در افکار عمومی باشد
- ۵تکرار ادعای ترامپ درباره ایران
- ۶ابلاغ آییننامه واردات خودروهای کارکرده؛ خودرو ۳ تا ۵ ساله وارد کنید
- ۷ادعای جنجالی درباره واردات خودروهای کارکرده در تلویزیون
- پزشکیان: بیشتر از آنچه که هست، بزرگم نکنید
- قیمت نفت افزایش یافت
- قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا تغییر کرد
- مسیر ثبات ساز در اقتصاد ایران
- اثر تغییر مقررات بر شرکت های بورسی
- حضور رهبر انقلاب بر مزار شهیدان امیرعبداللهیان، موسوی، جلادتی و زمانینیا
- ایرانخودرو قیمت ۶ خودرو را گران کرد
- وزیر صمت: نوآوریخودروهای ایرانی برای اولین بار در دنیا
- سکه یک کانال بالا رفت
- بورس به مدار نزولی برگشت
- پزشکیان: باید کابینه وفاق ملی تشکیل دهیم
- گزارش رییس کل بانک مرکزی: توانستیم تورم را کاهش دهیم
- قیمتگذاری دستوری بلای جان اقتصاد
- بیوگرافی کامالا هریس؛ جانشین بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
- ارزش سهام عدالت چقدر شد؟
- افزایش قیمت طلا و سکه در بازار
- ارز اربعین ۱۴۰۳ چقدر است و چگونه آن را دریافت کنیم؟
- ادعای جنجالی درباره واردات خودروهای کارکرده در تلویزیون
- ضرورت اصلاح نظام حکمرانی
- خط و نشان کامالا هریس برای ترامپ