جلیل سالاری اظهار داشت: نرخ بنزین قانون و طبق تکلیف خواهد بود. نرخ بر اساس قانون بودجه و بر اساس سیاست دولت تعیین میشود، هیچگونه افزایش قیمت در دستور کار نیست فقط بحث مدیریت و جلوگیری از انحراف و قاچاق سوخت در دستور کار است.
به گزارش ایلنا، وی در نشست خبری با بیان اینکه در دولت سیزدهم در حوزه صنعت نفت ریل گزاری اتفاق افتاده است، ابراز امیدواری کرد که این رویه تداوم داشته باشد.
وی افزود: در گذشته چالشهایی در صنعت پالایش کشور داشتیم که نیاز بود ریل گزاری درست انجام شود. مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فراوردههای نفتی گفت: به دلیل شرایط کرونا و کاهش مصرف تعهدات صادرات ایجاد شده بود به طوری که ۷۴۴ میلیون لیتر تعهد صادرات بنزین از ۸ تا ۳۵ دلار در لیتر داشتیم.
وی تاکید کرد: ۲۱ کشتی بنزین تعهد فروش داشتیم که نیاز بود حل و فصل شود و از یک طرف منابع ۲۷ فقره صادرات به شرکتهای بدون پشتوانه برنگشته بود.
سالاری رقم تعهدات صادرات را ۳۵۸ میلیون دلار ذکر کرد و گفت: منابع ۵۸ کشتی برنگشته بود که این موضوع نیاز به پیگیری داشت.
سالاری درباره میزان توزیع بنزین سوپر در کشور اظهار داشت: تولید این سوخت به صورت محدود بوده مصرف کننده آن نیز محدود است در پالایشگاه شازند تولید بنزین سوپر داریم که عمدتا ناوگان هوایی آموزشی در اولویت توزیع قرار دارد.
وی ادامه داد: با نهایی شدن تعمیرات اساسی پالایشگاه شازند از ۱۸ اسفند تا اواسط فروردین و همچنین استفاده از کاتالیست امیدواریم بنزین سوپر به چرخه تولید سوخت کشور اضافه شود.
معاون وزیر نفت درباره بنزین سه نرخی گفت: نرخ بنزین قانون و طبق تکلیف خواهد بود. نرخ بر اساس قانون بودجه و بر اساس سیاست دولت تعیین میشود، هیچگونه افزایش قیمت در دستور کار نیست فقط بحث مدیریت و جلوگیری از انحراف و قاچاق سوخت در دستور کار است.
وی ادامه داد: با سیاست قیمت پایین موضوع اصلاح ساختار خودرو و به موازات آن طرح اسقاط خودرو دنبال میشود.
سالاری با بیان اینکه در حال حاضر خودروهای کشور ۳ برابر مصرف دارند، تصریح کرد: ۲۴ میلیون خودرویی که در کشور تردد میکنند حدود ۱۱۶ میلیون لیتر مصرف سوخت دارند و این با استاندارد دنیا تطابق ندارد و نیاز است که بهینه سازی مصرف سوخت مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: از جمله اقدامات وزارت نفت تنوع سبد سوخت است باید سی ان جی نیز در سبد سوخت قرار گیرد استفاده از خودروی برقی هم در قانون آمده که در راستای ایجاد تنوع در توزیع سوخت است.
وی بیان داشت: باید اقداماتی صورت گیرد که تمام بار پالایشگاه در تولید نباشد باید بخشی از تولیدات به سمت زنجیره ارزش برود، سیاستها باید به سمت سودمحوری برود.
مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی درباره واردات بنزین نیز گفت: در شرایط خاص و تعمیرات نیاز به واردات است که از مسیر تهاتر و سواپ انجام میشود.
وی ادامه داد: امسال منابعی در بودجه برای واردات پیش بینی شده وقتی ۱.۵ میلیون خودرو اضافه میشود اسقاط نیز باید صورت گیرد و این تعداد خودرو ۵ میلیون لیتر به مصرف بنزین اضافه میکند.
سالاری با تاکید بر لزوم مدیریت مصرف، گفت: اسقاط و بهینه سازی سوخت نیز باید در دستور مار قرار گیرد و کماکان موضوع ناترازی مدیریت شود.
- ۱اوپک از افزایش قیمت نفت خام سنگین ایران خبر داد
- ۲قدرت دفاعی کشور؛ مایه افتخار دوستان و هراس دشمنان است
- ۳فهرست گوشیهایی که مستقیم به اینترنت ماهوارهای استارلینک متصل میشوند
- ۴اصلاحات ساختاری، پیش شرط افزایش نرخ ارز
- ۵سبد معیشت از مرز ۳۵ میلیون تومان گذشت؟
- ۶ارزانترین سکه بانکی چند؟
- ۷چرا بورس به حاشیه رانده شد؟
- «پیر پسر»؛ لحظهای فراموشنشدنی در حافظه سینما
- رهبر انقلاب: مردم توقعات بهحقی دارند
- اهمیت خوشههای صنعتی د ریایی
- دور خرید این خانهها را خط بکشید
- سقوط آزاد قیمت طلا و سکه در راه است؟
- تکلیف آیفونهای قاچاق در ایران رسما مشخص شد
- بازگشت کالابرگ؛ کارت یارانه چه کسانی شارژ می شود؟
- روز هراس در بورس
- تحویل سکههای طرح پیشفروش بهصورت فیزیکی
- بازگشت دلار به باند صعود
- پزشکیان: ترامپ! اگر مرد گفتوگو هستی چرا نامردی میکنی؟
- نهضت ملی مسکن منتظر انصراف متقاضیان باشد
- دلار هم صعودی شد
- سبد معیشت از مرز ۳۵ میلیون تومان گذشت؟
- اوپک از افزایش قیمت نفت خام سنگین ایران خبر داد
- اصلاحات ساختاری، پیش شرط افزایش نرخ ارز
- قدرت دفاعی کشور؛ مایه افتخار دوستان و هراس دشمنان است
- فهرست گوشیهایی که مستقیم به اینترنت ماهوارهای استارلینک متصل میشوند
- نقش کلیدی بانک مرکزی در جنگ اقتصادی
- ارزانترین سکه بانکی چند؟