۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳
مهدی غضنفری رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی در توئیتی با اشاره به اینکه نفت نقش مهمی در اقتصاد و سیاست ایران دارد، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را با چند سوال به چالش کشید.

مهدی غضنفری رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی: از بزرگراه نفت شروع کنید

مهدی غضنفری رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی در توئیتی با اشاره به اینکه نفت نقش مهمی در اقتصاد و سیاست ایران دارد، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را با چند سوال به چالش کشید.

رئیس صندوق توسعه ملی در تازه ترین پست خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

از بزرگراه نفت شروع کنید

بی شک مردم نمی‌دانند که در ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ مصوبه‌ مجلس با حمایت کامل دولت، برای تادیه بدهی‌ ۱۰۰ میلیاردی دولت‌ها به صندوق توسعه ملی، در صحن مجمع تشخیص مصلحت، رد شد.

‏بعدا شنیده‌ها حاکی از آن بود که رد شدن مصوبه، نتیجه لابی گروهی خارج از دولت بود و گفته بودند این مصوبه را باید در دولت خودمان اجرا کنیم!!!

‏ به هرحال نفت، نقش مهمی در اقتصاد و سیاست ایران دارد. لذا سوالات زیر را می‌توان از نامزدهای محترم ریاست جمهوری پرسید:

‏۱.‌ برنامه شما برای سرمایه‌گذاری در میادین نفتی و بویژه میادین مشترک چیست؟

‏۲. آیا تولید نفت در سقف ۴ میلیون بشکه در روز خواهد ماند یا از سقف تاریخی ۶ میلیون بشکه فراتر خواهیم‌ رفت؟

‏۳. درآمدهای نفتی چگونه وارد اقتصاد می‌شود: بطور مستقیم (از طریق بودجه)، غیرمستقیم (از طریق صندوق) و یا به شیوه سوم؟

‏۴. سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی پرداخت خواهد شد یا بازهم صندوق، قلک دولت است؟

‏۵. درآمدهای ارزی حاصل از صادرات نفت و گاز ایران، فعلا جایگزینی ندارد. آیا می پذیرید در شرایط فعلی، توسعه ایران از بزرگراه نفت می‌گذرد؟

‏ #حکمرانی_متعالی

‏ #توسعه_فراگیر

: اشتراک گذاری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
انتشار یافته:۰ | در انتظار بررسی:۰
* نظر:
ویژه ها
رئیس جمهور منتخب گفت: : تلاش نکنید من را بیشتر از آنچه که هست بزرگ کنید؛ همه باید دست به دست هم دهیم و کاری کنیم که حق را به حق‌دار بدهیم و برای این کار نیز باید شاخص ‌و ابزاری برای اندازه‌گیری در نظر بگیریم.
عرضه ارز اربعین از روز یکشنبه مورخ هفتم مردادماه آغاز و تا سوم شهریور ماه ادامه دارد.
قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه افزایش یافته است. سرمایه‌گذاران به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی بهتر از حد انتظار آمریکا، حالا پیش‌بینی می‌کنند تقاضا برای نفت خام در بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا رو به افزایش باشد.
واکنش‌ها به کناره‌گیری بایدن
خط و نشان کامالا هریس برای ترامپ
مقامات و سناتورهای آمریکا نسبت به کناره‌گیری «جو بایدن» از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور و حمایت او از «کامالا هریس» معاون خود، واکنش‌های مختلفی از خود نشان داده‌اند.
پیگیری‌ها نشان می‌دهد با توجه به افزایش شکایت از خودروسازان در دو حوزه قیمت خودرو و نحوه عرضه، شورای رقابت تصمیم به برگزاری جلسه و بررسی وضعیت بازار خودرو گرفته است.