۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
واردات نفت خام ایران توسط چین در ماه مه به دنبال بهبود حاشیه‌های سود پالایشگاهی، به بالاترین رقم طی هفت ماه گذشته رسید.

صادرات نفت ایران به چین رکورد شکست

واردات نفت خام ایران توسط چین در ماه مه به دنبال بهبود حاشیه‌های سود پالایشگاهی، به بالاترین رقم طی هفت ماه گذشته رسید.

به گزارش مهر به نقل از بلومبرگ، واردات نفت خام ایران توسط چین در ماه مه به دنبال بهبود حاشیه‌های سود پالایشگاهی، به بالاترین رقم طی هفت ماه گذشته رسید.

 

اطلاعات شرکت کپلر نشان می‌دهد چین در ماه گذشته میلادی ۱.۵۴ میلیون بشکه نفت از ایران وارد کرده که بالاترین رقم از ماه اکتبر بوده است. بیشتر این واردات توسط خریداران چینگ‌دائو، مقر پالایشگاه‌های مستقل چین، انجام شده است.

پالایشگاه‌های مستقل چین که به آن‌ها تیپات می‌گویند در سال جاری میلادی درگیر حاشیه‌های ضعیف سوددهی برای تولید سوخت بودند که باعث شد فعالیت‌های خود را پایین بیاورند. این پالایشگاه‌ها یک چهارم کل ظرفیت پالایش نفت چین را به خود اختصاص می‌دهند و بزرگترین تولیدکنندگان گازوئیل هستند.

سود تبدیل نفت خام به بنزین و گازوئیل از اوایل آوریل افزایش یافته و به بالاترین رقم فصلی طی ۱۰ سال گذشته رسیده است.

: اشتراک گذاری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
انتشار یافته:۰ | در انتظار بررسی:۰
* نظر:
ویژه ها
رئیس جمهور منتخب گفت: : تلاش نکنید من را بیشتر از آنچه که هست بزرگ کنید؛ همه باید دست به دست هم دهیم و کاری کنیم که حق را به حق‌دار بدهیم و برای این کار نیز باید شاخص ‌و ابزاری برای اندازه‌گیری در نظر بگیریم.
عرضه ارز اربعین از روز یکشنبه مورخ هفتم مردادماه آغاز و تا سوم شهریور ماه ادامه دارد.
قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه افزایش یافته است. سرمایه‌گذاران به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی بهتر از حد انتظار آمریکا، حالا پیش‌بینی می‌کنند تقاضا برای نفت خام در بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا رو به افزایش باشد.
واکنش‌ها به کناره‌گیری بایدن
خط و نشان کامالا هریس برای ترامپ
مقامات و سناتورهای آمریکا نسبت به کناره‌گیری «جو بایدن» از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور و حمایت او از «کامالا هریس» معاون خود، واکنش‌های مختلفی از خود نشان داده‌اند.
پیگیری‌ها نشان می‌دهد با توجه به افزایش شکایت از خودروسازان در دو حوزه قیمت خودرو و نحوه عرضه، شورای رقابت تصمیم به برگزاری جلسه و بررسی وضعیت بازار خودرو گرفته است.