۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
نماینده ویژه وزیر صمت در حوزه توسعه خودروهای برقی گفت: «۱۴۰ هزار نفر برای خرید خودروهای برقی ثبت‌نام کردند. هم‌اکنون حدود ۷ تا ۸ هزار خودروی برقی موجود است و ۲ هزار خودرو دیگر تا تیر می‌رسد.»

زمان عرضه ۱۰ هزار خودروی برقی در کشور

حسن کریمی سنجری نماینده ویژه وزیر صمت در حوزه توسعه خودرو‌های برقی اظهار کرد: استارت خودرو‌های برقی شاید از ۵ سال گذشته در صنعت خودرو کشور و در دولت‌های گذشته خورده بود، ولی روند بسیار کندی داشت.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه ممکن است برنامه جدید وزارت صمت برای تولید و واردات خودرو‌های برقی تا دو سال یا حتی ۳ سال طول بکشد، افزود: صد هزار تاکسی، ۲۰ هزار خودروی شخصی، ۴ هزار دستگاه اتوبوس برقی و ۴۰۰ هزار دستگاه موتور سیکلت برقی هدف گذاری وزارت صمت برای فاز اول برقی‌سازی در کشور است.

 

کریمی سنجری در برنامه تلویزیونی گفت: در حوزه اتوبوس پیشرفت خیلی اندک بوده و تا این لحظه کمتر از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی، چه در قالب تولید و چه در قالب تأمین توانستیم عرضه کنیم، در حدود ۶۰ دستگاه تولید بوده و در حدود ۴۰ دستگاه هم اتوبوس‌های وارداتی است که در گمرک است یا ترخیص شده از گمرک است.

 

: اشتراک گذاری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
انتشار یافته:۰ | در انتظار بررسی:۰
* نظر:
ویژه ها
رئیس جمهور منتخب گفت: : تلاش نکنید من را بیشتر از آنچه که هست بزرگ کنید؛ همه باید دست به دست هم دهیم و کاری کنیم که حق را به حق‌دار بدهیم و برای این کار نیز باید شاخص ‌و ابزاری برای اندازه‌گیری در نظر بگیریم.
عرضه ارز اربعین از روز یکشنبه مورخ هفتم مردادماه آغاز و تا سوم شهریور ماه ادامه دارد.
قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه افزایش یافته است. سرمایه‌گذاران به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی بهتر از حد انتظار آمریکا، حالا پیش‌بینی می‌کنند تقاضا برای نفت خام در بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا رو به افزایش باشد.
واکنش‌ها به کناره‌گیری بایدن
خط و نشان کامالا هریس برای ترامپ
مقامات و سناتورهای آمریکا نسبت به کناره‌گیری «جو بایدن» از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور و حمایت او از «کامالا هریس» معاون خود، واکنش‌های مختلفی از خود نشان داده‌اند.
پیگیری‌ها نشان می‌دهد با توجه به افزایش شکایت از خودروسازان در دو حوزه قیمت خودرو و نحوه عرضه، شورای رقابت تصمیم به برگزاری جلسه و بررسی وضعیت بازار خودرو گرفته است.