فراری از جدیدترین خودروی خود که ترکیبی از سنت و مدرنیته است، رونمایی کرد. این ترکیب خاص و منحصربهفرد فراری در هیچ جایی بهاندازه جدیدترین خودروی آن، یعنی ۱۲ Cilndri، جانشین ۸۱۲ سوپرفست مشهود نیست. همانطور که از نام آن پیداست، همه چیز مربوط به موتور ۱۲ سیلندر فراری است.
به گزارش خبرآنلاین، پیشرانه ۶.۵ لیتری این خودرو، آخرین تکامل فراری F ۱۴۰ V-۱۲ است که برای اولینبار دو دهه پیش در مدل انزو استفاده شد. این پیشرانه ۸۱۹ اسب بخار قدرت و ۶۷۷ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. در حالی که هیچ موتور برقی وجود ندارد، فراری موفق شده که تمام استانداردهای آلایندگی مربوطه را رعایت کند.
همراه با موتور، یک گیربکس هشتسرعته دوکلاچه در عقب وجود دارد که نوید تعویض دنده ۳۰ درصد سریعتر از گیربکس ۸۱۲ را میدهد. با توجه به اینکه ۸۱۲ یکی از خودروهایی بود که سریعترین دنده را در جادهها تغییر میداد، این بهبود باید فوقالعاده باشد. تغییر به سمت لاستیکهای ۲۱ اینچی به طور مؤثر ضریب دنده را ۵.۰ درصد کوتاه و به شتاب بهتر کمک میکند. این فراری شتاب صفر تا صد را در ۲.۹ ثانیه و همچنین شتاب ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را در کمتر از ۷.۹ ثانیه انجام میدهد. نسخه اسپایدر آن بسیار کندتر بوده و شتاب آن به ترتیب ۲.۹۵ ثانیه و ۸.۲ ثانیه است. حداکثر سرعت برای هر دو مدل تا ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
از نظر اندازه، ۱۲ Cilindri کمی بزرگتر از ۸۱۲ سوپرفست است، اگرچه فاصله بین دو محور آن یک اینچ کوتاهتر است. طراحی ۱۲ Cilndri مشابه چیزی است که در روما وجود داشت. پنل مشکی جلوی کاپوت و بین چراغها، به پنل موجود در نمونههای اولیه GTB/۴، ۳۶۵ دیتونا اشاره دارد. در واقع، همه چیز کاملاً شبیه دیتونا است.
در داخل، فرمان سنتی فراری را میبینید که با کنترلرها پوشانده شده است، اما برخلاف بسیاری از مدلهای جدید این برند، یک نمایشگر مرکزی اطلاعات سرگرمی وجود دارد. در غیر این صورت، کابین با چیزی که در پوروسانگوئه دیدهایم، به غیر از صندلیهای عقب چندان متفاوت نیست.
همانطور که انتظار میرود، ۱۲ Cilindri از جدیدترین سیستمهای کنترل شاسی فوق پیشرفته فراری، از جمله کنترل لغزش جانبی ۸ بهره میبرد که برای تخمین سریعتر سطح چسبندگی تایرها طراحی شده است. همچنین سیستم فرمانپذیری چهار چرخ مستقل هوشمندانهای وجود دارد که میتواند تایرهای عقب را در جهت مخالف یکدیگر هدایت کند.
فراری فقط وزن خشک این خودرو را اعلام کرده و نسخه کوپه ۱۵۶۸ کیلوگرم و اسپایدر ۱۶۱۹ کیلوگرم وزن دارد. فراری همچنین میگوید که ۱۲ Cilndri حدود ۱۵ درصد مستحکمتر از ۸۱۲ است. همانطور که انتظار میرفت، این فراری V-۱۲ ارزان نخواهد بود. ۱۲ Cilindri برای مدل کوپه ۴۲۳ هزار دلار و برای کانورتیبل ۴۶۶ هزار دلار قیمت تعیین کرده است.
- ۱تمام آنچه که باید از روش خرید انواع سکه از مرکز مبادله بدانید
- ۲کاهش قیمت طلا و سکه در بازار
- ۳ردمی نوت ۱۳ چند؟
- ۴مجلس نباید منشاء تشنج در افکار عمومی باشد
- ۵تکرار ادعای ترامپ درباره ایران
- ۶ابلاغ آییننامه واردات خودروهای کارکرده؛ خودرو ۳ تا ۵ ساله وارد کنید
- ۷ادعای جنجالی درباره واردات خودروهای کارکرده در تلویزیون
- پزشکیان: بیشتر از آنچه که هست، بزرگم نکنید
- قیمت نفت افزایش یافت
- قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا تغییر کرد
- مسیر ثبات ساز در اقتصاد ایران
- اثر تغییر مقررات بر شرکت های بورسی
- حضور رهبر انقلاب بر مزار شهیدان امیرعبداللهیان، موسوی، جلادتی و زمانینیا
- ایرانخودرو قیمت ۶ خودرو را گران کرد
- وزیر صمت: نوآوریخودروهای ایرانی برای اولین بار در دنیا
- سکه یک کانال بالا رفت
- بورس به مدار نزولی برگشت
- پزشکیان: باید کابینه وفاق ملی تشکیل دهیم
- گزارش رییس کل بانک مرکزی: توانستیم تورم را کاهش دهیم
- قیمتگذاری دستوری بلای جان اقتصاد
- بیوگرافی کامالا هریس؛ جانشین بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
- ارزش سهام عدالت چقدر شد؟
- افزایش قیمت طلا و سکه در بازار
- ارز اربعین ۱۴۰۳ چقدر است و چگونه آن را دریافت کنیم؟
- ادعای جنجالی درباره واردات خودروهای کارکرده در تلویزیون
- ضرورت اصلاح نظام حکمرانی
- خط و نشان کامالا هریس برای ترامپ