۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۷
سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: «طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۳ هیچ نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده‌ جدیدی مشمول طلا، جواهر و پلاتین نمی‌شود.»

ارزش افزوده طلا چقدر شد؟

موحدی بک‌ نظر، سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور، گفت: «به‌موجب بند (ر) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۳، نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده موضوع ماده (۷) قانون مالیات بر ارزش افزوده از تاریخ ۰۱/‏۰۱/‏۱۴۰۳‬ به میزان یک واحد درصد افزایش می‌یابد.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به گفته وی، طبق متن قانون بودجه افزایش مالیات بر ارزش افزوده صرفاً ناظر به نرخ عمومی موضوع ماده (۷) بوده و طلا و جواهر و پلاتین موضوع مشمول یک درصد مالیات بر ارزش افزوده نمی‌شود.

 

او می‌گوید: در نتیجه، نرخ مالیات بر ارزش افزوده اجرت ساخت، حق‌العمل و سود فروشندگان طلا، جواهر و پلاتین بدون تغییر باقی مانده و همچون گذشته ۹ درصد است.

گفتنی است طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور پیرامون افزایش یک درصدی نرخ مالیات بر ارزش افزوده در قانون بودجه سال ۱۴۰۳، هرگونه تغییر در نرخ مالیات بر ارزش افزوده کالا‌ها و خدمات بر اساس قانون انجام می‌شود و به صورت رسمی توسط سازمان امور مالیاتی کشور اعلام و در درگاه Stuffid.tax.gov.ir درج خواهد شد.

: اشتراک گذاری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
انتشار یافته:۰ | در انتظار بررسی:۰
* نظر:
ویژه ها
قیمت طلا، سکه و ارز طی ۲۴ ساعت گذشته در بازار تهران تغییر کرد.
دولت کره جنوبی در تلاش است نرخ زاد و ولد در نسل جدید را افزایش دهد.سیاست‌های مبتنی بر یارانه سئول برای معکوس کردن کاهش نرخ تولد تلاش می‌کنند.
امروز (سه شنبه) شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات بازار سرمایه، بیش از ۱ هزار واحد کاهش یافت.
یکی از محصولات وارداتی تویوتا برای بازار ایران تویوتا هایلندر است که در دو تیپ Delux و Elite عرضه خواهد شد.
بنابر گفته مسئولان، سازمان بورس پیگیر برخورد با شرکت‌های مختلف در حوزه واریز سود سهام عدالت خواهد بود و در تلاش هستیم تا هر چه زودتر این سود وصول شود.