۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
همچنان در تلاشیم که این باور و مفاهمه‌ی همگانی را در ابعاد ملی ایجاد کنیم که برای رسیدن به نوروز، چاره‌ای جز تغییر در رویکردها و رویه‌ها وجود ندارد.

نوروز «نوپدیدها» برای صندوق توسعه ملی

به گزارش روابط عمومی صندوق توسعه ملی، علیرضا کنگرلو مدیر حوزه ریاست و روابط‌ عمومی صندوق توسعه ملی در یادداشتی نوشت:

تصادفی نیکوست همزمانی بهار طبیعت با بهار صندوق توسعه ملی؛ تقویم خورشیدی حکایت می‌کند از گذران چهار فصل سال و جهان پیرامون هم خبر می‌دهد از آغاز بهار.

 نوروز، نویدبخش بهار است، روزی نو که پایان زمستان است و عطر روح‌نوازش، سرشت آدمی را تازه و جهان را جوان می‌کند. صندوق توسعه ملی هم در چنین برهه‌ای ایستاده و نوروزش از راه رسیده.

صندوق، چهار فصل‌‌اش را سپری کرده و در آستانه‌ی بهار است، به نوروز رسیده و در تدارک مقدمات همان «روز نو» است. چهار فصل صندوق توسعه ملی طی سیزده سال سپری شد و زمستان‌اش، در دو سال گذشته بود؛ دو سالی که، برف و سرما و تنگنا را تاب آورد تا به روز نو برسد و بهاری شود؛ اما تلاش این است که بهار صندوق، بهاری ماندگار باشد که نه فقط اهالی امروز، بلکه فرزندان فردا را هم خرسند و مسرور کند؛ این ماموریت ذاتی صندوق توسعه ملی است که در قامت صندوقی بین‌نسلی، خلق ارزش کند و ثروت بیافریند تا هم جهان پیرامونش را بهاری و جوان کند و هم زمینی مساعد را مهیا سازد که بذرهای توسعه‌ی «ایرانی زیبا و مقتدرتر» بر آن بروید.

صندوق توسعه ملی طی چهار فصلی که از سرگذرانده، همه‌‌ی گزینه‌ها را آزموده است؛ از سپرده‌گذاری تا وام‌دهی چه ارزی و چه ریالی؛ لیک به تحقیق دریافته، نسخه‌ی عاجل، غیر از این‌هاست و امروز برای صندوق، مسیر هم به اندازه‌ی مقصد روشن شده است: مسیرِ محتوم و ناگزیر، سرمایه‌گذاری است و مقصد هم، ایفای نقش در کسوت صندوق بین‌نسلی و ثروت‌آفرین.

در عین حال صندوق، طی دو سال گذشته با واقعیت زمستان خود هم مواجه شد؛ تا این باور و مفاهمه‌ی همگانی را در ابعاد ملی ایجاد کند که برای رسیدن به نوروز، چاره‌ای جز تغییر در رویکردها و رویه‌ها وجود ندارد.

و امروز، صندوق در آستانه‌ی نوروز است؛ چراکه عُقلا و صاحبان اندیشه را با خود همراه کرده و همگان قطعا" بر این مهم، صحه می‌گذارند که حفظ سهم آیندگان از منابع ملی جز با هدایت و سرمایه‌گذاری این منابع ملی از طریق صندوق توسعه ملی در مسیر سرمایه‌گذاری، حضور در بالادست نفت و نیز در پدیده‌های «نوپدید» میسر نیست.

 سال 1403، سال ورود اثربخش و ارزش‌آفرین صندوق توسعه ملی به «پدیده‌های نوپدید» است.

: اشتراک گذاری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
انتشار یافته:۰ | در انتظار بررسی:۰
* نظر:
ویژه ها
رئیس جمهور منتخب گفت: : تلاش نکنید من را بیشتر از آنچه که هست بزرگ کنید؛ همه باید دست به دست هم دهیم و کاری کنیم که حق را به حق‌دار بدهیم و برای این کار نیز باید شاخص ‌و ابزاری برای اندازه‌گیری در نظر بگیریم.
عرضه ارز اربعین از روز یکشنبه مورخ هفتم مردادماه آغاز و تا سوم شهریور ماه ادامه دارد.
قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه افزایش یافته است. سرمایه‌گذاران به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی بهتر از حد انتظار آمریکا، حالا پیش‌بینی می‌کنند تقاضا برای نفت خام در بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا رو به افزایش باشد.
واکنش‌ها به کناره‌گیری بایدن
خط و نشان کامالا هریس برای ترامپ
مقامات و سناتورهای آمریکا نسبت به کناره‌گیری «جو بایدن» از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور و حمایت او از «کامالا هریس» معاون خود، واکنش‌های مختلفی از خود نشان داده‌اند.
پیگیری‌ها نشان می‌دهد با توجه به افزایش شکایت از خودروسازان در دو حوزه قیمت خودرو و نحوه عرضه، شورای رقابت تصمیم به برگزاری جلسه و بررسی وضعیت بازار خودرو گرفته است.