۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
وزیر اقتصاد گفت: اوایل دهه ۹۰ در بحث تامین مالی اسلامی فاصله کمی با کشورهای اسلامی داشتیم، در حال حاضر نیز رتبه سوم را داریم اما با چندین سال رکود و عقب افتادگی در ابزارها و نهادها مواجه بودیم.

رتبه سوم ایران در تامین مالی بین کشورهای اسلامی

وزیر اقتصاد گفت: اوایل دهه ۹۰ در بحث تامین مالی اسلامی فاصله کمی با کشورهای اسلامی داشتیم، در حال حاضر نیز رتبه سوم را داریم اما با چندین سال رکود و عقب افتادگی در ابزارها و نهادها مواجه بودیم. 

سید احسان خاندوزی در نهمین همایش مالی اسلامی با محوریت توسعه صنعت مالی اسلامی با تاکید بر مهار تورم و رشد تولید اظهار کرد: از یک ماه دیگر برنامه هفتم توسعه آغاز می‌شود و هر چقدر در برنامه ششم از شمول برنامه و عدالت اقتصادی کوتاهی شد باید در برنامه هفتم جبران شود.

وی افزود: در ابتدای دهه ۹۰ وقتی در بحث تامین مالی اسلامی، خود را با اقتصاد کشورهای اسلامی مقایسه می‌کردیم فاصله کمی بین ما و آنها وجود داشت. در حال حاضر نیز با توجه به گزارشات سال ۲۰۲۳ ایران در رتبه سوم کشورهای اسلامی قرار دارد.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: با این چندین سال رکود سال‌های اخیر داشتیم که باید این عقب افتادگی در ابزارها، نهادها با تحولات و تطورات جبران شود. 

خاندوزی ابراز امیدواری کرد تا پایان فروردین ماه نتایج نهایی در خصوص موضوعات مالی اسلامی از طریق نهادهای پژوهشی کشور ارائه و در اردیبهشت ماه منتشر شود.

: اشتراک گذاری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
انتشار یافته:۰ | در انتظار بررسی:۰
* نظر:
ویژه ها
رئیس جمهور منتخب گفت: : تلاش نکنید من را بیشتر از آنچه که هست بزرگ کنید؛ همه باید دست به دست هم دهیم و کاری کنیم که حق را به حق‌دار بدهیم و برای این کار نیز باید شاخص ‌و ابزاری برای اندازه‌گیری در نظر بگیریم.
عرضه ارز اربعین از روز یکشنبه مورخ هفتم مردادماه آغاز و تا سوم شهریور ماه ادامه دارد.
قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه افزایش یافته است. سرمایه‌گذاران به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی بهتر از حد انتظار آمریکا، حالا پیش‌بینی می‌کنند تقاضا برای نفت خام در بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا رو به افزایش باشد.
واکنش‌ها به کناره‌گیری بایدن
خط و نشان کامالا هریس برای ترامپ
مقامات و سناتورهای آمریکا نسبت به کناره‌گیری «جو بایدن» از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور و حمایت او از «کامالا هریس» معاون خود، واکنش‌های مختلفی از خود نشان داده‌اند.
پیگیری‌ها نشان می‌دهد با توجه به افزایش شکایت از خودروسازان در دو حوزه قیمت خودرو و نحوه عرضه، شورای رقابت تصمیم به برگزاری جلسه و بررسی وضعیت بازار خودرو گرفته است.