۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
علی‌رغم بازنگری و اصلاح قیمت برخی محصولات، همچنان فاصله قیمتی کارخانه از بازار آزاد به‌عنوان تعیین‌کننده واقعی قیمت خودرو زیاد است و هنوز قیمت‌گذاری دستوری به نفع دلال‌ها و واسطه‌ها تمام می‌شود.

رسانه دولت مجوز افزایش قیمت خودرو را تأیید کرد

روزنامه ایران، ارگان رسمی اطلاع‌رسانی دولت در شماره هفتم اسفند خود صدور مجوز افزایش قیمت خودرو را تأیید کرد و بالاخره به حواشی پایان داد.

رسانه دولت در صفحه اقتصادی روزنامه ایران با اشاره به اصلاحیه مصوبه ۶۳۳ شورای رقابت از امکان افزایش قیمت خودروها نوشت: «طبق اصلاحیه ۶٣٣ شورای رقابت درخصوص قیمت‌گذاری محصولات خودروسازان، مصوب شده است که تولیدکنندگان خودرو می‌توانند مستندات و صورت‌های مالی خود در هزینه‌های تولید را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارائه دهند تا این سازمان بر اساس صورت‌های مالی دریافت‌شده، درخواست خودروسازان مبنی بر به‌روزرسانی قیمت محصولات را به دلیل تغییرات نرخ ارز، قیمت مواد اولیه و قیمت نهاده‌های تولید مورد بررسی قرار دهد و در نهایت طبق چارچوب مصوبات شورای رقابت، خودروساز را مجاز به افزایش قیمت محصولات داند».

بنابراین افزایش قیمت کارخانه برخی خودرو‌ها مبتنی بر اصلاحیه مصوبه ۶۳۳ شورای رقابت بوده است.

گفتنی است، علی‌رغم بازنگری و اصلاح قیمت برخی محصولات، همچنان فاصله قیمتی کارخانه از بازار آزاد به‌عنوان تعیین‌کننده واقعی قیمت خودرو زیاد است و هنوز قیمت‌گذاری دستوری به نفع دلال‌ها و واسطه‌ها تمام می‌شود.

: اشتراک گذاری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
انتشار یافته:۰ | در انتظار بررسی:۰
* نظر:
ویژه ها
رئیس جمهور منتخب گفت: : تلاش نکنید من را بیشتر از آنچه که هست بزرگ کنید؛ همه باید دست به دست هم دهیم و کاری کنیم که حق را به حق‌دار بدهیم و برای این کار نیز باید شاخص ‌و ابزاری برای اندازه‌گیری در نظر بگیریم.
عرضه ارز اربعین از روز یکشنبه مورخ هفتم مردادماه آغاز و تا سوم شهریور ماه ادامه دارد.
قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه افزایش یافته است. سرمایه‌گذاران به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی بهتر از حد انتظار آمریکا، حالا پیش‌بینی می‌کنند تقاضا برای نفت خام در بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا رو به افزایش باشد.
واکنش‌ها به کناره‌گیری بایدن
خط و نشان کامالا هریس برای ترامپ
مقامات و سناتورهای آمریکا نسبت به کناره‌گیری «جو بایدن» از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور و حمایت او از «کامالا هریس» معاون خود، واکنش‌های مختلفی از خود نشان داده‌اند.
پیگیری‌ها نشان می‌دهد با توجه به افزایش شکایت از خودروسازان در دو حوزه قیمت خودرو و نحوه عرضه، شورای رقابت تصمیم به برگزاری جلسه و بررسی وضعیت بازار خودرو گرفته است.