۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱

حداقل حقوق کارمندان به ۱۰ میلیون افزایش یافت

حداقل حقوق کارمندان به ۱۰ میلیون افزایش یافت
امروز (شنبه) نمایندگان مجلس، حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان در سال آینده را تعیین کردند.

حداقل حقوق کارمندان به ۱۰ میلیون افزایش یافت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که در سال آینده حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان (مشمول و غیرمشمول قانون مدیریت خدمات کشوری)، به میزان ۲۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح امروز (شنبه) هفتم بهمن ۱۴۰۲ و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه‌ای، با تصویب جزء ۲ بند الف تبصره ۱۵ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

 

۲- حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلان (مشمول و غیرمشمول قانون مدیریت خدمات کشوری)، به میزان بیست درصد (۲۰%) افزایش می‌یابد. تفاوت تطبیق موضوع ماده (۷۸) قانون مدیریت خدمات کشوری، تفاوت تطبیق موضوع جزء (۱) بند «الف» تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور و تفاوت تطبیق موضوع بند «ی» تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور در حکم حقوق، بدون تغییر باقی می‌ماند.

۱-۲- حداقل مبلغ مندرج در حکم کارگزینی و قرارداد منعقده ماهانه حقوق بگیران به میزان صد میلیون (۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال تعیین می‌شود.

۲-۲- مستمری والدین شهدا به میزان یک و نیم (۱/۵) برابر مبلغ مندرج در جزء (۲-۱) تعیین می‌شود.

۲-۳- حداقل حکم حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرائی متناسب با سنوات خدمت به میزان نود میلیون (۹۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌شود.

۲-۴- در اجرای ماده ۴۵ قانون خدمت وظیفه عمومی مصوب ۱۳۶۳ حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق غیر عملیاتی معادل ۶۰ درصد حداقل دریافتی پایور، حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه مجرد مشغول در مناطق عملیاتی معادل ۷۵ حداقل دریافتی پایور و حداقل دریافتی ماهانه سربازان وظیفه متاهل بدون فرزند معادل ۹۰ درصد دریافتی حداقل دریافتی پایور می‌باشد.

سازمان برنامه و بودجه مکلف است کلیه اعتبارات لازم جهت اجرای این بند را در ردیف بودجه مستقل به صورت جداگانه ذیل ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران منظور کند.»

: اشتراک گذاری
ارسال نظرات
captcha
ویژه ها
وزیر راه و شهرسازی کشورمان با تاکید بر ضرورت حفاظت از زیرساخت‌های غیرنظامی و تضمین استمرار جریان حمل‌ونقل و ترانزیت در منطقه، با ارائه پیشنهاداتی خواستار تدوین برنامه‌های عملیاتی و زمان بندی‌شده برای رفع موانع مرزی، توسعه همکاری‌های ریلی و تقویت تاب‌آوری کریدورهای منطقه‌ای شد.
نحوه تعیین وضعیت اقتصادی خانوارها تغییر کرد؛
ملاک‌های جدید تمکن مالی اعلام شد
معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه شیوه‌نامه گروه‌بندی اقتصادی خانوارها را ابلاغ کرد که بر اساس آن خانوارهای کشور بر اساس مجموع درآمد و مشخصه‌های اجتماعی به سه گروه با وُسع اقتصادی بالا، متوسط و پایین تقسیم می‌شوند.
مدیرعامل شرکت ملی پست در آیین گرامیداشت روز جهانی پست که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، از عملکرد پیشرو، همراهی مؤثر و روند موفق شرکت ملی گاز ایران در پیاده‌سازی و اجرای پروژه ملی نشانی مکان‌محور (G-NAF) قدردانی کرد.
بانک مرکزی اعلام کرد: ارائه هرگونه خدمات خرید و فروش برخط طلا توسط مؤسسات اعتباری، اعم از مباشرت یا مشارکت و از طریق واحدهای دیجیتال، مطلقاً ممنوع است.
معاون رفاه وزیر کار از افزایش ۵۰۰ هزار تومانی کالابرگ حدود ۱۱ میلیون نفر از هموطنان خبر داد و گفت: امروز حساب کالابرگ افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی ۵۰۰ هزار تومان شارژ شد.