۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
شرکت اپل در رویداد سالانه خود از نسل جدید دستگاه‌های هوشمند این شرکت در اپل پارک کالیفرنیا رونمایی کرد. این شرکت آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس را با شارژر یو اس بی تایپ C (USB-C ) و با قیمت پایه ۷۹۹ دلار معرفی و از آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس با قیمت پایه ۹۹۹ دلار رونمایی کرد. از دیگر تغییرات مهم نسل جدید، کنار گذاشتن سوئیچ میوت و استفاده از دکمه اکشن است.

آیفون ۱۵ چه تغییراتی دارد؟

اپل در مراسم روز سه شنبه، مدلهای سری آیفون ۱۵ و اپل واچ سری ۹ را رونمایی کرد.

اپل در این مراسم که در مقر این شرکت در کوپرتینوی کالیفرنیا برگزار شد، چهار مدل آیفون ۱۵ شامل مدل استاندارد آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پلاس، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس را معرفی کرد که با پورت شارژ یو اس بی سی، عرضه شده اند.

قیمت آیفون ۱۵ از ۷۹۹ دلار و آیفون ۱۵ پلاس از ۸۹۹ دلار آغاز می شود. آیفون ۱۵، صفحه ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۵ پلاس، صفحه ۶.۷ اینچی دارد که مشابه آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس است. باتری آنها از کبالت ۱۰۰ درصد بازیافت شده، ساخته شده است.

هر چهار مدل آیفون ۱۵، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی دارند اما مدلهای گران قیمت آیفون ۱۵ دوربین ارتقا یافته با زوم بهتر و وضوح بسیار عالی دارند. مدل پرو مکس، زوم اپتیکال پنج ایکس و قابلیت تله فوتوی سه ایکس دارد.

آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از تیتانیوم ساخته شده، صفحه نمایش آنها حاشیه باریکتری داشته، دکمه اکشن دارند و قدرتمندترین تلفن هوشمندی توصیف شده اند که اپل تاکنون ساخته است. قیمت آیفون ۱۵ پرو با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی از ۹۹۹ دلار و آیفون ۱۵ پرو مکس با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی، از ۱۱۹۹ دلار آغاز می شود. کاربران می توانند از روز جمعه این گوشیها را پیش سفارش دهند و این گوشیها، در ۲۲ سپتامبر موجود خواهند بود.

هر دو مدل پرو، به تراشه ای ۱۷ مجهز هستند که اپل می گویند سریعترین عملکرد را در میان همه تلفنهای هوشمند دارد و حتی می تواند بعضی از رایانه های شخصی قدرتمند را به چالش بکشد.

هر دو گوشی، به جای پورت قدیمی لایتنینگ، پورت یو اس بی سی دارند اما در مدل پرو، موضوع فراتر از شارژ است و اپل می گوید آیفون ۱۵ پرو، سرعت انتقال داده ۱۰ گیگابایت بر ثانیه را دارد و دریافت فایلهای بزرگ ویدئویی و تصاویر در گوشی را بسیار راحتتر می کند.

مدلهای پرو، صفحه نمایش سوپر رتینای ایکس دی آی با فناوری پروموشن دارند و از صفحه نمایش همیشه روشن و حالت استندبای جدید در iOS ۱۷ حمایت می کنند.

: اشتراک گذاری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
انتشار یافته:۰ | در انتظار بررسی:۰
* نظر:
ویژه ها
رئیس جمهور منتخب گفت: : تلاش نکنید من را بیشتر از آنچه که هست بزرگ کنید؛ همه باید دست به دست هم دهیم و کاری کنیم که حق را به حق‌دار بدهیم و برای این کار نیز باید شاخص ‌و ابزاری برای اندازه‌گیری در نظر بگیریم.
عرضه ارز اربعین از روز یکشنبه مورخ هفتم مردادماه آغاز و تا سوم شهریور ماه ادامه دارد.
قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه افزایش یافته است. سرمایه‌گذاران به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی بهتر از حد انتظار آمریکا، حالا پیش‌بینی می‌کنند تقاضا برای نفت خام در بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا رو به افزایش باشد.
واکنش‌ها به کناره‌گیری بایدن
خط و نشان کامالا هریس برای ترامپ
مقامات و سناتورهای آمریکا نسبت به کناره‌گیری «جو بایدن» از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور و حمایت او از «کامالا هریس» معاون خود، واکنش‌های مختلفی از خود نشان داده‌اند.
پیگیری‌ها نشان می‌دهد با توجه به افزایش شکایت از خودروسازان در دو حوزه قیمت خودرو و نحوه عرضه، شورای رقابت تصمیم به برگزاری جلسه و بررسی وضعیت بازار خودرو گرفته است.