۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
رئیس جمهور فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بورکینافاسو را در تسهیل و تسریع تبادل ظرفیت‌های متقابل و ارتقای سطح روابط و گسترش همکاری‌ها موثر دانست و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای انتقال تجارب و دستاوردهای خود به کشورهای دوست به‌خصوص در آفریقا اعلام کرد.

دیدار وزیر خارجه بورکینافاسو با رئیس جمهور

سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار خانم «اولویا روامبا» وزیر امور خارجه بورکینافاسو با اشاره به روابط خوب ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با عموم کشورهای آفریقایی از ایستادگی و مقاومت کشورهای آفریقایی در مقابل جریان استعمار و تروریسم تمجید کرد و آن را نشانه بیداری، هوشیاری و تشخیص دقیق نیازهای روز از سوی این کشورها دانست.

رئیس جمهور فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را در تسهیل و تسریع تبادل ظرفیت‌های متقابل و ارتقای سطح روابط و گسترش همکاری‌ها موثر دانست و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای انتقال تجارب و دستاوردهای خود به کشورهای دوست به‌خصوص در آفریقا را اعلام کرد.

خانم «اولویا روامبا» وزیر امور خارجه بورکینافاسو نیز در این دیدار با بیان اینکه کشورهای آفریقایی از جمله بورکینافاسو از ایستادگی و مقاومت انقلاب اسلامی مقابل استکبار و نظام سلطه الهام می‌گیرند، افزود: مهمترین دستور کار ما فعال کردن محورهای همکاری با ایران خواهد بود.

وزیر امور خارجه بورکینافاسو، جمهوری اسلامی ایران را دوست و برادر کشورش دانست و گفت که علاقمند به تقویت همکاری‌های متقابل هستیم.

: اشتراک گذاری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
انتشار یافته:۰ | در انتظار بررسی:۰
* نظر:
ویژه ها
رئیس جمهور منتخب گفت: : تلاش نکنید من را بیشتر از آنچه که هست بزرگ کنید؛ همه باید دست به دست هم دهیم و کاری کنیم که حق را به حق‌دار بدهیم و برای این کار نیز باید شاخص ‌و ابزاری برای اندازه‌گیری در نظر بگیریم.
عرضه ارز اربعین از روز یکشنبه مورخ هفتم مردادماه آغاز و تا سوم شهریور ماه ادامه دارد.
قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه افزایش یافته است. سرمایه‌گذاران به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی بهتر از حد انتظار آمریکا، حالا پیش‌بینی می‌کنند تقاضا برای نفت خام در بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا رو به افزایش باشد.
واکنش‌ها به کناره‌گیری بایدن
خط و نشان کامالا هریس برای ترامپ
مقامات و سناتورهای آمریکا نسبت به کناره‌گیری «جو بایدن» از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور و حمایت او از «کامالا هریس» معاون خود، واکنش‌های مختلفی از خود نشان داده‌اند.
پیگیری‌ها نشان می‌دهد با توجه به افزایش شکایت از خودروسازان در دو حوزه قیمت خودرو و نحوه عرضه، شورای رقابت تصمیم به برگزاری جلسه و بررسی وضعیت بازار خودرو گرفته است.