۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده درباره ماجرای گران شدن خودرو‌های فرسوده گفت: بحث اسقاط خودروی فرسوده در قبال واردات موضوع جدیدی نیست و همچنان هم ادامه دارد. داشتن خودرو‌های فرسوده و اسقاطی برای واردات خودروی خارجی موضوع کاملا اشتباهی نیست، ولی دقیق هم نیست.

پشت پرده گران شدن خودروهای فرسوده در بازار

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده به بیان توضیحاتی درباره دلیل گران شدن خودرو‌های فرسوده در بازار پرداخت.

به گزارش تهران بیست، مهران سالاریه، رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده درباره ماجرای گران شدن خودرو‌های فرسوده گفت: بحث اسقاط خودروی فرسوده در قبال واردات موضوع جدیدی نیست و همچنان هم ادامه دارد. داشتن خودرو‌های فرسوده و اسقاطی برای واردات خودروی خارجی موضوع کاملا اشتباهی نیست، ولی دقیق هم نیست.

وی ادامه داد: برای واردات خودروی خارجی فرد واردکننده باید عوارض اسقاط را پرداخت کنند از سوی دیگر اسقاط خودروی فرسوده به این صورت است که صاحب خودروی فرسوده باید ثبت‌نام کند و خودرو را اسقاط کند و سپس گواهی بگیرد.

سالاریه گفت: مراکز اسقاط هم هستند که نسبت به خرید خودروی فرسوده اقدام می‌کنند و وقتی اسقاط می‌شود گواهی اسقاط را دریافت می‌کنند و آن مرکزی که گواهی اسقاط را دارد آن را در سامانه بارگذاری می‌کند. افراد وارد کننده نیازی نیست خودشان خودرو بخرند و اسقاط کنند و می‌توانند گواهی اسقاط مراکز را دریافت کنند.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده افزود: تاکنون قانون قید نکرده که برای واردات خودرو تسهیلاتی داده شود. ما درصدد نیستیم که تمام تقاضای بازار را با خودروی خارجی تامین کنیم.

سالاریه ادامه داد: ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار خودرو را با این طرح می‌توانیم از رده خارج کنیم و بخشی از آن را می‌توانیم برای واردات خودروی خارجی استفاده کنیم. گواهی اسقاط به وفور وجود دارد و مشکلی برای تامین گواهی اسقاط وجود ندارد.

وی افزود: مردم نباید پول زیادی باید خرید خودروی فرسوده بدهند که در نهایت مرکز اسقاط نهایتا ۵۰ میلیون پول به آن‌ها بدهد بلکه باید گواهی اسقاط را با ۱۷ و نیم میلیون خریداری کنند. باید منتظر تصویب آئین‌نامه باشیم.

 

: اشتراک گذاری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
انتشار یافته:۰ | در انتظار بررسی:۰
* نظر:
ویژه ها
رئیس جمهور منتخب گفت: : تلاش نکنید من را بیشتر از آنچه که هست بزرگ کنید؛ همه باید دست به دست هم دهیم و کاری کنیم که حق را به حق‌دار بدهیم و برای این کار نیز باید شاخص ‌و ابزاری برای اندازه‌گیری در نظر بگیریم.
عرضه ارز اربعین از روز یکشنبه مورخ هفتم مردادماه آغاز و تا سوم شهریور ماه ادامه دارد.
قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز جمعه افزایش یافته است. سرمایه‌گذاران به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی بهتر از حد انتظار آمریکا، حالا پیش‌بینی می‌کنند تقاضا برای نفت خام در بزرگترین مصرف کننده نفت دنیا رو به افزایش باشد.
واکنش‌ها به کناره‌گیری بایدن
خط و نشان کامالا هریس برای ترامپ
مقامات و سناتورهای آمریکا نسبت به کناره‌گیری «جو بایدن» از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور و حمایت او از «کامالا هریس» معاون خود، واکنش‌های مختلفی از خود نشان داده‌اند.
پیگیری‌ها نشان می‌دهد با توجه به افزایش شکایت از خودروسازان در دو حوزه قیمت خودرو و نحوه عرضه، شورای رقابت تصمیم به برگزاری جلسه و بررسی وضعیت بازار خودرو گرفته است.